2015-02-16

Uchwala o nadaniu Statutu OKIS

Obwieszczenie
Rady Miejskiej w Żukowie
z dnia 31 stycznia 2013 r.
w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego uchwały w sprawie nadania Statutu dla Ośrodka Kultury
i Sportu w Żukowie.
1. Na podstawie art.16 ust.3 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych
innych aktów prawnych (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172 z późn. zm.) ogłasza się tekst jednolity uchwały Nr
XXIV/433/2008 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 31 października 2008 r.w sprawie nadania Statutu dla
Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie (Dz. Urz. Woj. Pom. z 2009 r. Nr 11, poz. 288), zmienionej Uchwałą Nr
XVII/158/2012 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 24 lutego 2012 r. o zmianie uchwały w sprawie nadania Statutu
dla Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie oraz o zmianie uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka
Kultury w Żukowie – zgodnie z brzmieniem załącznika do niniejszego obwieszczenia.
2. Treść tekstu jednolitego nie obejmuje § 2 i § 3 Uchwały Nr XVII/158/2012 Rady Miejskiej w Żukowie
z dnia 24 lutego 2012 r. o zmianie uchwały w sprawie nadania Statutu dla Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie
oraz o zmianie uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie, które stanowią:
1) "§ 2 W Uchwale Nr XXIV/432/2008 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 31 października 2008 r. w sprawie
utworzenia Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie w tytule uchwały, w § 1, § 2 użyte w różnej liczbie
i przypadkach wyrazy "Gminny Ośrodek Kultury w Żukowie" zastępuje się użytymi w odpowiedniej liczbie
i przypadkach wyrazami "Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie"."
2) "§ 3 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Pomorskiego."
Przewodniczący Rady
Miejskiej w Żukowie
Adam Okrój

Załącznik Nr 1 do Obwieszczenia
Rady Miejskiej w Żukowie
z dnia 31 stycznia 2013 r.
Uchwała Nr XXIV/433/2008 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 31 października 2008 r.
w sprawie nadania Statutu dla Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie.1)
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2001r.
Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 13 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu
i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 13 poz. 123 z późn. zm.2) ) Rada Miejska
w Żukowie uchwala, co nastepuje:
§ 1.
Nadaje się Statut dla Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie - stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.3)
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Żukowo.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Pomorskiego.
1) w brzmieniu nadanym przez § 1 z uchwały nr XVII/158/2012 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 24 lutego 2012 r. o zmianie
uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie oraz o zmianie uchwały w sprawie utworzenia
Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie (Dz. Urz. Woj. Pom.poz. 996), która weszła w życie z dniem 28.03.2012 r;
2) tekst jednolity wymienionej ustawy został ogłoszony w Dz. U. z 2012 r. poz. 406;
3) w brzmieniu nadanym przez § 1 z uchwały nr XVII/158/2012 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 24 lutego 2012 r. o zmianie
uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie oraz o zmianie uchwały w sprawie utworzenia
Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie (Dz. Urz. Woj. Pom.poz. 996), która weszła w życie z dniem 28.03.2012 r.

Załącznik do Uchwały nr XXIV/433/2008
Rady Miejskiej w Żukowie
z dnia 31 października 2008 r.
Statut Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie1)
Rozdział 1.
Postanowienia ogólne
§ 1.
Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie jest samorządową instytucją kultury działającą w szczególności na
podstawie
1. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn.
zm.);
2. ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t. j.: Dz. U.
z 2001 r. Nr 13, poz. 123 z późn. zm.),
3. niniejszego statutu.
§ 2.
Organizatorem Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie jest Gmina Żukowo.
§ 3.
Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie, zwany dalej Ośrodkiem Kultury i Sportu w Żukowie, jest wpisany do
rejestru instytucji kultury, prowadzonego przez organizatora i z chwilą wpisania do rejestru uzyskuje osobowość
prawną.
§ 4.
1. Siedzibą Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie jest miasto Żukowo.
2. Terenem działania Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie jest Gmina Żukowo.
3. Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie może prowadzić działalność również na terenie kraju i poza jego
granicami.
Rozdział 2.
Przedmiot i zakres działalności
§ 5.
1. Podstawowym celem Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie jest prowadzenie działalności kulturalnej,
polegającej na tworzeniu, upowszechnianiu i ochronie kultury.
2. Do podstawowych zadań Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie należy:
1) rozpoznawanie oraz pobudzanie zainteresowań i potrzeb kulturalnych,
2) przygotowanie do tworzenia i odbioru wartości kulturalnych,
3) tworzenie warunków do aktywnego uczestnictwa w programach kulturalnych, artystycznych i rekreacyjnosportowych,
4) tworzenie warunków dla rozwoju amatorskiego ruchu artystycznego,
5) edukacja kulturalna oraz popularyzacja wiedzy i sztuki.

3. Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie realizuje zadania poprzez:
1) inspirowanie, organizowanie i wspieranie imprez artystycznych i rozrywkowych,
2) organizowanie i prowadzenie różnorodnych form działalności w dziedzinie kultury i sztuki oraz rekreacji
i sportu - na rzecz aktywnego spędzania czasu wolnego,
3) inspirowanie oraz promowanie regionalnych osiągnięć amatorskiej i profesjonalnej twórczości artystycznej,
4) prowadzenie edukacji kulturalnej i estetycznej wśród dzieci i młodzieży,
5) prowadzenie zespołów artystycznych, warsztatów artystycznych i stałą pomoc metodyczną dla amatorskiego
ruchu artystycznego,
6) dokształcanie i doskonalenie zawodowe animatorów i instruktorów społecznego ruchu kulturalnego,
7) współpracę z podmiotami samorządowymi, pozarządowymi i innymi przy realizacji programów kulturalnospołecznych,
artystycznych i rekreacyjno - sportowych,
8) prowadzenie ogólnopolskiej i międzynarodowej wymiany kulturalnej w oparciu o zawarte porozumienia,
9) tworzenie warunków do kultywowania i rozwoju dziedzictwa kulturowego i tradycji narodowych oraz kultury
regionalnej,
10) wymianę informacji dotyczących twórców, instytucji kultury, społecznego ruchu kulturalnego i ich otoczenia
cywilizacyjnego i krajobrazowego,
11) publikowanie wydawnictw związanych z upowszechnianiem kultury i sztuki,
12) współpracę z mediami w dziedzinie edukacji i promocji kultury,
13) podejmowanie działań związanych z promocją Gminy Żukowo,
14) prowadzenie informacji turystycznej i kulturalnej,
15) organizowanie imprez o charakterze integracyjnym dla osób niepełnosprawnych.
4. W celu pomnożenia środków finansowych na działalność kulturalną - Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie
może realizować odpłatne imprezy zlecone, prowadzić impresariat artystyczny, wykonywać usługi w zakresie
informacji, szkolenia, reklamy oraz działalność wydawniczą i inne działania gospodarcze.
5. Zadania określone w ust. 4 Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie realizuje zgodnie ze statutem
i obowiązującymi przepisami prawa.
Rozdział 3.
Zarządzanie i organizacja
§ 6.
1. Ośrodek Kultury i Sportu w Żukowie jest zarządzany i reprezentowany na zewnątrz przez dyrektora.
2. Dyrektora Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie powołuje i odwołuje organizator.
3. Dyrektor Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu kodeksu
pracy.
4. Organizację wewnętrzną Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie określa regulamin organizacyjny, nadawany
przez jego dyrektora, po zasięgnięciu opinii organizatora.
5. Nadzór nad działalnością Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie sprawuje Burmistrz Gminy Żukowo.
6. W Ośrodku Kultury i Sportu w Żukowie może być utworzone jedno stanowisko zastępcy drektora.
7. Zastepcę dyrektora powołuje i odwołuje dyrektor Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie po uzgodnieniu
z Burmistrzem Gminy Żukowo.


Rozdział 4.
Gospodarka finansowa
§ 7.
1. Źródłami finansowania Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie są:
1) dotacje podmiotowe na dofinansowanie działalności bieżącej w zakresie realizowanych zadań statutowych,
w tym na utrzymanie obiektów i remonty;
2) dotacje celowe na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji;
3) dotacje celowe na realizację wskazanych zadań i programów.
2. Przychodami Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie są przychody z prowadzonej działalności, w tym ze
sprzedaży składników majątku ruchomego, przychody z najmu i dzierżawy składników majątkowych, dotacje
podmiotowe i celowe z budżetu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, środki otrzymane od osób
fizycznych i prawnych oraz z innych źródeł.
Rozdział 5.
Postanowienia końcowe
§ 8.
1. Statut Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie nadaje organizator.
2. Zmiany statutu Ośrodka Kultury i Sportu w Żukowie mogą być dokonywane w trybie właściwym dla jego
uchwalenia.
1) w brzmieniu nadanym przez § 1 z uchwały nr XVII/158/2012 Rady Miejskiej w Żukowie z dnia 24 lutego 2012 r. o zmianie
uchwały w sprawie utworzenia Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie oraz o zmianie uchwały w sprawie utworzenia
Gminnego Ośrodka Kultury w Żukowie (Dz. Urz. Woj. Pom.poz. 996), która weszła w życie z dniem 28.03.2012 r.

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..